• naujienos
  • apie vitaforce
  • produkcija
  • biblioteka
  • atsiliepimai
  • kontaktai
Vitaminas E

Vitaminas E (Tokoferolis) - 8 chemiškai giminingos medžiagos, priskiriamos vitaminams. Gyvuliniame maiste dažniausia forma - alfa tokoferolis.

Šaltiniai

Vitamino E randama daugelyje maisto produktų, daugiausia aliejuose, grūdinėse kultūrose, ypač daug motinos piene. Savybės Vitaminas E tirpsta riebaluose, atsparus karščiui, organizme kaupiasi riebaliniuose audiniuose.

Poveikis

Vitaminas E - svarbus antioksidantas, saugo organizmą nuo laisvųjų radikalų žalingo poveikio, slopina daugelio kenksmingų medžiagų, sukeliančių riziką susirgti vėžiu, poveikį. Taip pat vitaminas reikalingas ląstelių membranų stabilumui palaikyti, saugo arterijų vidinę sienelę nuo kalkėjimo, aterosklerozės, skatina gyti žaizdas, Stiprina organizmo imunitetą, gali apsaugoti nuo kenksmingo ultravioletinių spindulių poveikio.

Poreikis

Suaugusiam žmogui dienos norma - apie 10 miligramų tokoferolio ekvivalentų, nėščiosioms - 12 miligramų, žindyvėms - 14 miligramų.

Trūkumas

Sveikimes žmonėms vitamino E netrūksta, tačiau jo gali trūkti dėl visiško badavimo, sutrikus riebalų rezorbcijai, dėl geltos, kasos ar tulžies pūslės ligų, taip pat neišnešiotiems kūdikiams. Trūkumas pasireiškia nervų sistemos sutrikimu, virškinimo sutrikimais, alergija, gali sumažėti vyrų lytinis potraukis ir sulėtėti spermatozoidų judrumas, moteris gali ištikti savaiminis persileidimas, jos gali tapti nevaisingos.

Perteklius

Vartojant labai daug vitamino E padidėja polinkis kraujuoti, silpnėja imunitetas, gali sutrikti virškinimas, atsirasti nuovargis, odos uždegimai.

Bendri duomenys

  • Tokoferolis

Vitamino savybės

  • Tirpsta Riebaluose
  • RDA (suaugusiam vyrui) 10 mg/dieną
  • RDA (suaugusiai moteriai) 10 mg/dieną

Trūkumo simptomai

  • Sutrikusi nervų sistema
  • Sutrikęs virškinimas
  • Alergija

Pertekliaus simptomai

  • Kraujavimas
  • Sumažėjęs imunitetas
  • Sutrikęs virškinimas
  • Nuovargis
  • Odos uždegimas

Pagrindiniai šaltiniai

  • Aliejai
  • Grūdai
  • Žirniai
  • Grikių kruopos, kukurūzai, sojos
  • Kiaušinio trynys
  • Pieno produktai
  • Mėsa
  • Menkės kepenėlės
  • Motinos pienas